Generelt:

Undervisning på hold er prissat ud fra gennemsnitlig 4 lektioner pr. måned a 11 rater på et kalender år (dog ikke Juli, da Juli er betalingsfri for holdundervisning). Over en hel sæson er der flest måneder med 4 lektioner, men enkelte med hhv. 2 eller 5 lektioner. Man får IKKE refusion i prisen ved måneder som kun har 2 lekioner pga. af skoleferier og helligdage. Prisen er fastsat ud fra et gennemsnit på 4 gange undervisning pr. måned. I nogle måneder har man 5 gange lektioner og bliver ikke opkrævet for dette. Derfor tilbydes der ikke refusion i prisen, hvis man en måned kun har 2 lektioner pga. skoleferier og helligdage.

Undervisningen betales forud og er bindende. Ved sygdom eller ferie af rytter gives der ikke ny lektion eller refusion.

Giv gerne besked til din underviser hvis du ikke kommer eller afmeld undervsningen på hjemmesiden under "Mn profil", herefter "Min træningskalender".

Der er ingen undervisning på helligdage og skoleferier, derfor kan der i nogle mdr. forekomme kun 2 lektioner.

I de weekender hvor Vejle Rideklub afholder stævner, kan der forekomme aflysninger. Orientering om dette vil blive slået op på Facebook "Vejle Rideklub - elevskole" . Hold dig i øvrigt orienteret hos din underviser.

Opsigelsesperioden er løbende mdr. + 1 mdr.. Send en mail til elevskolen@vejlerideklub.dk ved udmeldelse af hold.

For alle som modtager undervisning, har hest/pony opstaldet hos VRK, har part på privathest/pony eller er udefra kommende ekvipager og bruger af faciliteterne hos VRK glæder det, at medlemsskab  af VRK er obligatorisk.

Parter som går til springning, kan der ikke findes en erstatningshest hvis hesten skulle være syg eller halt på dagen. Ønsker du part på en af vores elevheste, skriv en mail til elevskolen@vejlerideklub.dk

Til alt undervisning bruges hjelm (cykelhjelm er ok) og støvler med hæl (gummistøvler er ok). Lange bukser og handsker er et must. Vi har et mindre antal låne ridehjelme i ponystalden som kan lånes hvis man ikke selv har en.