Så er du meget velkommen hos Vejle Rideklub

Vejle Rideklub er en klub med stor erfaring indenfor elevridning. Vi har dygtige undervisere, som alle selv har haft pony eller hest. Klubben har forskellige ponyer og heste i alle aldre, størrelser og på næsten alle niveauer. Vi har en rideskole, hvor alle kan lære at ride - både børn og voksne. Er du forælder til et ponyglad barn og ikke selv for vild med heste, hjælper vi dig gerne. Vejle Rideklubs elevafdeling udbyder undervisning mandag - fredag.

Når du starter til ridning er det en god ide at have en ulykkesforsikring hvis uheldet skulle være ude. Vejle Rideklub´s forsikring dækker ikke medlemmers færdsel på området. Al færdsel og ridning er på eget ansvar.

UDSTYR
Hjelm: Når man går til ridning skal man have en godkendt ridehjelm med en VG1 godkendelse. Vi anbefaler ikke at man køber en brugt. I ponystalden har vi et mindre antal låne-ridehjelme som man kan låne til en prøvetime eller hvis man har glemt sin egen. Til prøvetime er det ok at have cykelhjelm på hvis man ikke har en ridehjelm endnu.

Fodtøj: Vi anbefaler lange ridestøvler eller kort ridestøvle med leggings. Ingen kondisko. Til prøvetime er det ok at have et par gummistøvler på som har en lille hæl.

Man møder op i lange busker hvis man ikke har ridebukser. Handsker anbefales.
Sikkerhedsvest kan være en god ide. Rideklubben har veste man kan låne.

Det praktiske
Kom altid i god tid og gerne 30 min. før din holdstart, hvis din pony/hest skal strigles og sadles op. Du kan også risikere at pony/hest skal sadles af. Her kan også afsættes ca. 30 min. efter ridetimen. Alt udstyr skal efter undervisning på plads i sadelrummet i ponystalden. Husk at vaske hestens bid.

Ved afbud giver man underviseren besked, skriver det på facebookgruppen ”Vejle Rideklub – Elevskole” eller melder det på hjemmesiden under ens profil i ”træningskalenderen”.

Send en mail til elevskolen@vejlerideklub.dk med flg. oplysninger:

Navn, alder og rideerfaring på rytter

Højde og vægt på rytter

Ud fra dine oplysninger finder vi et hold til dig. Når du har fået besked om et ledig hold, så kan du under vores "Shop" købe din prøvetime. Prøvetime koster fra 100 kr. og kan kun benyttes 1 gang.

Hvis vi ikke lige har en plads til dig lige nu, så får du tilbudt om at komme på venteliste.

BEMÆRK at alle hold er med ventelistetilmelding og du kan derfor ikke se hvilke hold der er plads på. Send derfor en mail og hør nærmere

elevskolen@vejlerideklub.dk